piątek, 31 marca 2017

STACJA X - PAN JEZUS Z SZAT OBNAŻONY

Ogromne wojska, bitne generały,
Policje - tajne, widne i dwu-płciowe –
Przeciwko komuż tak się pojednały?








Szpiclują,  podsłuchują, podglądają – chcą się wedrzeć w najbardziej strzeżone zakamarki, byle tylko coś znaleźć, czegoś dotknąć, obnażyć światu.
Ciebie Jezu też nasłuchiwali, podsłuchiwali, przesłuchiwali (wysłuchać tylko nie chcieli, bo Twoja mowa była dla nich za trudna) – i nic, niczego nie mieli. Ale wyrok był od dawna gotowy – trzeba go było tylko wykonać. Obnażyli Ciebie na koniec w nadziei, że może chociaż po wyroku, coś na Ciebie znajdą.
.
A tu nic – czysta miłość!
.
Szczęśliwi ci, którzy nie mają nic do ukrycia, którym można zaglądać w ich najtajniejsze myśli, a tam wszystko czyste jak śnieg. Ręka podana w potrzebie. Słowo otuchy w strapieniu. Łza dodana do czyjejś łzy. Kromka chleba, gdy do kogoś przyszedł głód.
.
Oni nie muszą nikogo oskarżać, że to podróba, prowokacja, nie muszą mówić, że oni jeszcze pokażą!
.
Szczęśliwi. Wolni.
Kochają do ostatniego tchnienia.



 

9 komentarzy:

  1. "A tu nic - czysta Miłość". Pragnijmy takiej czystej Miłości, uczmy się od PANA - być pokornym, cichym i czystym sercem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tę notkę pisałem przed rokiem i przyznam, że gdy ją napisałem, sam siebie pytałem o swoją miłość. I przyznam, że pomyślałem wtedy nieskromnie, że może moja miłość też jest taka... Dziś obawiam się, że jednak nie...

      Usuń
  2. Ta "Czysta Milosc" to moze byc tylko Chrystus w nas. Co nauczone moze tez byc oduczone. Tylko Chrystus w nas kreuje nowe stworzenie. Nasza rola to poddac sie tej przemianie i to jest proces bo nie znajac Jego nie rozumiemy co sie dzieje. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta "Czysta Milosc" to moze byc tylko Chrystus w nas - dokładnie tak. To jest ważne na ile dajemy się prowadzić Duchowi Świętemu, na ile jesteśmy przeźroczyści.

      Usuń
    2. Hmm ... a jak wiesz,ze jestes przezroczysty i jak wiesz,ze ktos inny jest przezroczysty?

      Usuń
    3. Spytaj św. Pawła, skąd on wiedział. Ja przed rokiem pomyślałem, że jestem, a w tym roku widzę, że nie. Po owocach ich poznacie (por. Mt 7, 16-20). Przed rokiem wydawało mi się, że widzę owoce swej miłości tak, że mogę powiedzieć, iż to była Jego miłość. Teraz wydaje mi się, że owoce były zgoła odmienne. Oczywiście dziś wydaje mi się, że teraz dobrze widzę. A jak jest naprawdę? – prawdziwie te owoce zobaczę dopiero wtedy, gdy będę po tamtej stronie.
      A jednak św. Paweł napisał: W dobrych zawodach wystąpiłem, bieg ukończyłem, wiary ustrzegłem. (2Tym 4, 7) – on wiedział.

      Usuń
  3. Dziękuję Ci Panie za tę Miłość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czym byśmy byli, gdyby nie ta Miłość (nawet nie można spytać kim, a jedynie czym).

      Usuń